Vinterfestivalen


Vinterfestivalprest
 

Jeg har vært på Vinterfestivalen på Voss, som arrangeres hvert år i regi av Bjørgvin KFUK-KFUM. Dette er noe jeg har vært med på i mange år, som deltager, leder og i komitè. I år derimot, da fikk jeg lov til å være med som festivalprest! Sammen med Ingrid, som er prest.  Det var en ny posisjon for me og jeg har ikke gjort noe lignende før, i samme skala.  
Vi hadde kveldsavslutting sammen fredag og lørdag og gudstjenesten sammen på søndagen. Lørdag formiddag hadde jeg “Trudes Bibel – minutt for minutt”. 

Temaet for festivalen var “Vær deg selv – og stå opp for andre”. 

Så på lørdagen under “Trudes Bibel minutt for minutt” så snakket jeg om det å stå opp for andre, og hvordan det føles. Den følelsen å stå opp for en annen person, er utrolig bra, og tenk hvordan den andre har det, den som har blitt stått opp for! Den vil sette så utrolig pris på det! Og hvordan kan man stå opp for andre på festival? Jo, via global-løp og marked. 

Jeg leste fra Bibelen, 2. Kor, 9,7-9 

“Enhver skal gi det han har bestemt seg for i sitt hjerte, ikke med ulyst eller av tvang. For Gud elsker en glad giver.
 Og Gud makter å gi dere all sin gave i rikt mål,
 så dere alltid og under alle forhold har nok av alt,
 ja, har overflod til all god gjerning.
 For det står skrevet:
           Han strødde ut og ga til de fattige,
           hans rettferd skal alltid vare.

I tillegg sa jeg at jeg skulle skinne håret hvis vi fikk inn ove 30 000kr! Og gjett! De fantastiske deltagerene på Voss samlet inn over 55 000kr! Det er helt vilt mye penger! 

BQaaZ7uDEtK

Her ryker håret! Hvis du vil se klippet, så kan du se det på instagram.com/trudechristina
 


Sabina gir meg en flott hårklipp!
 

Men før jeg klippet meg, så fikk jeg være med på gudstjeneste, min første gudstjeneste. Det er litt nervepirrende å ta sin første gudstjeneste på vinterfestivalen, for rundtom 500 mennesker, det skal sies! 

Foto: Jonas Duus

Foto: Jonas Duus

Foto: Jonas Duus

 

 

Det skal sies – jeg føler meg hjemme på teologistudiet! Og jeg gleder meg til de neste årene, hvor jeg skal lære så mye mer!

0 kommentarer

Siste innlegg