UKM og Sjømannskirken

Det har vært litt lite oppdatering nå i det siste, det skal nevnes. Men det har vært mye siste tiden. 

Med studiet har vi vært en tur i Tønsberg, besøkte Tunsberg Bispedømme. Resultatet av det var at kanskje 90% ville ha praksis der! Og jeg var en av dem, men litt lengre nede på listen. Jeg er litt fan av Nord-Norge. Turen i seg selv var veldig bra, vi ble bedre kjent, vi lekte en hel del, teaterleker. Lekene hadde fokus som tema. Hvor vi skal samarbeide, gi hverandre full oppmerksomhet, samtidig som vi skulle tørre å avbryte. Overnattet på Tønsberg Vandrehjem, en utrolig koselig plass! Hvis du skal til Tønsberg, overnatt der. Det føltes ut som vi var der i 3-4 dager, men vi var der bare mandag-tirsdag. Det var intensivt, men veldig kjekt! 

 

Så i nyere tid; Da har jeg vært så heldig at jeg fikk holde en tale på vegne av Sjømannskirken, på Ungdommens Kirkemøte. Jeg var der bare første dagen, hadde en Stand med Sjømannskirken, møtte folk jeg kjenner og ikke kjenner. Vi fikk utrolig god mat, middag med utsikt var det også! Under middagen ble vi utfordret til å sitte med folk vi ikke kjenner, og det er en utfordring jeg tar på strak arm. Da møtte jeg en veldig hyggelig dame fra Stavanger, som jobber på den relativt nye skolen som heter VID. Det er skoler som har eksistert lengre, men har blitt fusjonert sammen til en skole med et felles navn. Det var veldig givende og nyttig for både meg og henne å prate sammen om VID og MF. 

Men rett før middagen på Ungdommens Kirkemøte ble jeg invitert til London! Med sjømannskirken. De skal ha leir, og mangler husmor. Nå har jeg vært på 5 leirer i London totalt, og legger ikke skjul på at jeg synes de leirene er fantastiske. Som husmor skal jeg ikke ha konfirmanter, men jeg skal stå for måltidene og litt andre praktiske småting. Så det blir min andre tur til London i år, og den finner sted i November. Håper jeg får være med flere ganger. 

For de som ikke ha vært innom Sjømannskirken i London anbefaler jeg å ta turen, særlig hvis du bor i London og/eller rundt.  

Ellers merkes det at høsten er på vei i hovedstaden, det er tidligere mørkt, det er frost på gresset om morningen, det er kald og frisk høstpust på kvelden! 
 

skal prøve å komme tilbake med litt mer snart! 

0 kommentarer

Siste innlegg