Treningsleir, Nynazister og tolkning av kjønn

Nynazistene holder «treningsleir» i Telemark. Der planlegger de å «knuse homolobbyen»

FRI bekymrer seg over høyreekstreme grupper.

 

Jeg satt lørdagskveld og hygget meg med litt netflix og slappet av etter en lang uke. Da jeg da ser denne overskriften på facebook. Høyreekstreme grupper som vil knuse homolobbyen. 
I følge deres egen nettside, som jeg er litt usikker på om jeg skal publisere her, ettersom at da får de flere klikk på hjemmesiden, men samtidig vil dere bli informerte om det. 
I magasinet deres står det blandt annet

“For nasjonalsosialister finnes det kun en sannhet: Naturens lover, og alt som ikke er i fullstendig overensstemmelse med denne sannhet, er absolutt 100 prosent feil!

Det nevnes også at kristendommen som religion, er for tapere og drømmere som ikke kan klare livets utfordringer.

“Uansett hvilken synsvinkel man ser det fra, så representerer kristendommen en pervers og misantropisk innstilling til livet, som ikke under noen som helst sammenheng kan tolereres i et sunt samfunn. For å gå rett på sak, kristendommen utgjør en form for åndelig AIDS”

Så da har jeg en åndelig AIDS i følge dem. 

“Det er med stolthet at jeg kan meddele at Den nordiske motstandsbevegelsen i Norge til neste sommer, midt i pride-festivalenes høysesong. Vi vil arrangere en demonstrasjon i en norsk storby under parolen «Knus homolobbyen!”, uttalte bevegelsens leder Haakon Forwald, ifølge frihetskamp.net.” Skriver TelemarksAvisen.
(Der fikk dere nettsiden)

Så jeg kjenner jo litt på den. Det at de skal “knuse homolobbyen”. Og at jeg har en åndelig AIDS. 

For noen år siden var jeg på et utested i Bergen. Når jeg skulle gå derfra, var det en random voksen mann, litt stor mann, som kom bort til meg og spurte om jeg var lesbisk. 
Jeg merket med en gang at her var det noe muffins. Jeg spurte hva han hadde med det å gjøre. 
så svarte han bare at han hatet alle homofile, og ville knuse dem. Så begynte jeg bare å gå, og han følgte etter meg. Heldigvis for min del, så kom det en politibil rundt hjørnet, og jeg begynte å rope. De så dette og kom mot meg. Jeg fortalte dem hva som skjedde og mannen som gikk etter meg løp i motsatt retning. De ga meg skyss til hvor jeg skulle ta bussen hjem fra. 

Noe annet jeg også kom på da, var den stadige forvirringen av mitt kjønn. Jeg syns jeg har et relativt feminin ansikt og former. Men det har skjedd at dette er blitt tolket feil. 
Nylig var når vi var på besøk hos en moské i Oslo. En søt liten eldre mann sa at kvinner kunne sette skoene til venstre, menn til høyre. Jeg gikk mot venstre, og han ropte dette noen ganger til, veldig høyt og så mot meg. Jeg svarte bare med at “Ja, kvinner venstre.. så derfor går jeg hit”. Han ble litt stille og sa “Jaja, man kan ta feil”. Etter det så hadde vi ikke noe øyekontakt lengre. Folk som fikk med seg dette var litt usikker på hva de skulle si. Og det forstår jeg, men ikke få panikk, det er ikke første gangen og heller ikke verdens undergang 🙂 

En annen gang, da gikk jeg på do på et utested. Det var litt kø. Så når jeg endelig kom inn, var det en høy blond jente, med kanskje alt for dyp utrigning med pushup-bh som sa ” Eh, dette er faktisk en JENTEdo!” Og hun nektet å tro på at jeg var jente. Og seriøst, hvis jeg var gutt og måtte tisse, hadde jeg ikke stått i den evige lange køen, det er alltid kortere kø på guttedoen. Men uansett, jeg måtte veldig tisse og hadde ikke tid til å diskutere. Så jeg gikk på do. Når jeg sitter på do, så ser jeg at håndtaket blir tatt i, hun står og banker på doen og roper at det er en gutt der inne. Det var flere jenter der som fikk med seg hendelsen, men jeg antar de var gått, fordi ingen ville stoppe henne. Til slutt klarer hun å låse opp døren fra utsiden. Det er ikke så vanskelig. Du trenger bare en mynt eller noe som passer, for å vri rundt. Mens jeg sitter på do, må jeg da holde igjen døren. Jeg ble rasende. Så når jeg kom ut, så spurte jeg hva som feilte henne. Hun gikk selv på do, og jeg hentet en vakt. Hun ble kastet ut fra utestedet. Dette har skjedd et par ganger, og det er litt frustrerende. Derfor er jeg ikke så veldig glad i å gå ut på byn, særlig på dansesteder. Foretrekker puber i stedet, der skjer slikt aldri. 

Selvom en jente har kort hår, så betyr det ikke at man er en gutt. 

 

Peace out fra en med åndelig AIDS. 

0 kommentarer

Siste innlegg