Ut av skapet!

Ja, vel, ikke meg da! Jeg er jo ute av skapet for lengst. 
Men det er ikke alltid lett, og jeg elsker at NRK har valgt å lage en miniserie av dette temaet. Det er nesten for dumt at det er et tema fortsatt. 
Når skjønte du at du var heterofil? 
Her er det det en kul gjeng, som skal komme ut av skapet, for familien, venner, kjente og ukjente. 

I episode 2 møter vi Rebekka fra Bergen, og hun sliter med det jeg var lenge i tvil om.

Kan man være skeiv og kristen? Kan man få gå i kirken og være lesbisk? 

Svaret er: JA. Det kan du. Gud har skapt deg slik du er. 

Selv var jeg livredd, jeg turde ikke å si det, fordi jeg var redd for hva folk rundt meg i kirken mente om det. Vi snakket aldri om det, og når vi gjorde, passet vi alltid på at det ikke var ansatte til stede, fordi jeg var ukomfortabel med det, og helt ærlig, redd for å bli tvunget til å slutte i Tensing og med menighetsarbeid. 

Var aldri noen som sa at det ikke var greit, men det var heller aldri noen som sa at det var greit å være homofil. Jo mer åpenhet vi har rundt det, jo mindre tabu bli det. 


Bildet er hentet fra Gaysir.no
 

Jeg kan med varmt hjerte anbefale episode 2. Klikk på lenken under, så kommer du rett til episoden. 

Ut av skapet (episode 2:7)

0 kommentarer

Siste innlegg