Uken som gikk

Denne uken som har gått, egentlig gått til lesing av bibel og jobbe med oppgaver. Den store bibelkunnskapsprøven er mandag 5 sept, og det må pugges en hel del. Og når jeg sier “lesing av bibel”, så må jeg ta meg litt i nakken. Vi sitter ikke å leser side opp og side ned, pugger hver ord, fordi det har vi IKKE tid til. Det vi gjør, er at vi har oppgaver, slår opp i bibelen, ser på overskrifter, og finner det vi er ute etter. Vi sitter i kollokvier, alene, hjemme, over alt og vi spør og maser på hverandre.Men nå er jeg ferdig med NT og på mandag skal jeg fortsette med GT. Så må jeg bli ferdig med det til helgen igjen, for da er det egentlig bare er pugging av svarene. Det skal nevnes at:

På mandag hadde vi semesteråpning – Da fikk vi wienerbrød.

På torsdag hadde vi litt tid i mellom ting på planen, så da satt vi å leste. En hyggelig prest som prøvde å få folk til å søke jobber i nord, bare gav meg en hel pizza! Det var digg det! Også etterpå var det på kaffe/te besøk med wienerbrød på kontoret til en av de ansatte. Meget god torsdag. 

På fredag hadde vi ingen undervisning, så da satt en del på skolen for å gjøre seg ferdig med NT. Da fikk vi studentpakken. Så denne uken har vært ganske bra. 

Oppsumering: Jobb hardt, få mat. #livetpåmf

Søndagene mine vil bli mye prioritert for Kompis. Det er den dagen i uken jeg virkelig kan slite han ut!

I dag har jeg vært på en skikkelig go`tur! Jeg gikk til Sognsvann, og deretter til Ulevållseter, og videre til Nordmarkkapellet. Alt da hadde jeg lagt fra meg ca 1,5 mil.  

I Kapellet har jeg ikke vært før, men det var veldig deilig å kunne sette seg ned og slappe litt av. I området rundt plukket jeg blåbær, før jeg trasket meg videre. På vei sørover igjen, så gikk jeg via Tryvann før jeg kom til Frognerseteren. Det ble totalt en tur på 23 km, altså, 2,3 mil! Er meget fornøyd. 

Her er veien jeg gikk. Den lille blå prikken, der bor jeg

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kompis på tur 

 

Avsluttningsvis legger jeg ved bildet fra Instagram og ønsker alle en fin uke. 

BJqU3PqDs7H

“Alltid har jeg Herren framfor meg. Han er ved in høyre side. Jeg skal aldri vakle. Derfor gleder mitt hjerte seg, og mitt innerste jubler, selv kroppen kan slå seg til ro.” (Sal. 16,8-9)
 

 

2 kommentarer

Siste innlegg