MENIGHETSFAKULTETET


 

 

 

MF – Menighetsfakultet. Ja, da er vi igang dere! 

Første skoledag, du kommer på skolen, du er alene… hvertfall med deg selv. Det står 150 samfunnsfagelever rundt deg, og alle du snakker med er enten lektor eller samfunnsfag. Du tenker “Hvor er de 31 andre Profesjonstudentene? Er jeg kommet på feil dag?” Nei, jeg kom riktig dag. De bar bare svært godt gjemt bort. 
Så fikk jeg en mappe, måtte leite etter gruppe tolv.  Jeg fant dem, og en liten gjeng, som etterhvert ble større.  Jeg tror jeg telte at vi var omkring 5 jenter inkl. meg selv.  (Og vi er 32 stk, så er en del gutter). Vi ble satt sammen med de som skal ta Bachelor i teologi, som var rundt 5-6 stk, hvorav en jente. 

Du får masse informasjon, mye inntrykk, før du blir kastet ut i forskjellige leker og utfordringer på skolen, som ble kalt for #CAMPMF16. Det er bare til å søke det opp på instagram. 
Så kommer du hjem, og er ganske sliten i hodet, men du tenker – Fett, jeg er klar for å komme tilbake i morgen.

Dag 2

består kanskje av enda mer info. På ettermiddag/kveld samlet vi oss i Frognerparken for grilling, før vi gikk videre på glowparty i Oslo. Det var da jeg følte jeg ble skikkelig bedre kjent med folk. Hos MF spiller det ingen rolle om du drikker på kveldene, eller om du ikke drikker. Det er helt greit å bare være seg selv, og det digger jeg. Det gjør alt så mye lettere til å kunne senke skuldrene og blir kanskje lettere kjent med dem rundt seg. Så etter byturen, så var det hjem, og jeg tenkte – Jeg har vært heldig, jeg har fått en knall gjeng å henge med! 

Dag 3 

I dag har vi hatt våre første forelesninger, i GT og NT (gamle testamentet og nye testamentet heretter). Har godt inntrykk av lærerene, og opplegget. Vi begynte med en bibelquiz som var grei åpning. Etter forelesning måtte jeg snike meg hjemmom for å være med Kompis, han må ikke bli helt glemt her. Mens resten av gruppen tok selfier på forskjellige kjente steder, så slappet vi av hjemme, før vi møtte gjengen ved Sognsvann for grilling. Der fikk Kompis bli med, og han stortriveds med masse oppmerksomhet. Fikk til og med en pølse. 

 

På første dagen, hadde vi et lite show med MFs podcastradio “Brød, Vin og Sirkus” som hadde en live-sending. Har hørt på de andre podcastene, og det er morsomt, må ta litt med en klype salt. Det kan minne litt på RR (Radio Resepsjonen fra P3/P13) De snakker blandt annet om KFUK-KFUM, da måtte jeg le litt her og der, fordi jeg tok poengene, og husk, ta litt med en klype salt. 

Brød, Vin og Sirkus kan høres her

Så kort oppsummert, jeg er veldig fornøyd med gjengen jeg skal studere med. Jeg gleder meg! 
 

4 kommentarer

Siste innlegg