2019

Da var 2019 her! 

Nå skal vi skrive 2018 på alle dokumenter i ca 30 dager før vi innser at det er 2019. 

Også kommer alle nyttårsforsettene. Hva man skal bli bedre på, noen skal ned i vekt, andre skal få bedre karakterer, noen skal trene mer, trene mer gjenvlig. Kanskje du egentlig hadde de samme nyttårsforsettene i 2018 også? Det er noe med det ordet. 

Nytt-års-forsett. Vi skal prøve å bli bedre, vi skal kutte ut uvaner, vi skal kanskje legge til nye vaner, sunnere vaner? Kanskje vi skal bli bedre på klima? mindre krig? 

Har du laget deg noen nyttårsforsett? 

Vel, det har jeg. her er mine 10

  1. Bestå hebraisk
  2. Få litt bedre karakter
  3. Bli minimalist 
  4. Fortsette å trene 
  5. Gå ca 70.000 skritt pr uke, hver uke
  6. Spare penger
  7. Sove ute minst 10 ganger i år
  8. Spise mindre kjøtt 
  9. Reise mer i Norge
  10. Fortsette å finne det positive i det negative.

 

Det ble ikke mye lyd fra meg her i 2018, det må jeg beklage. Det var et travelt år, mye flytting og mye skole. Jeg tenkte jeg skulle sette på listen “blogge mer” men det kommer litt av seg selv til tider. Det er vanskelig å skrive med skrivesperre, og med alle oppgaver som også skal skrives, men jeg skal prøve. Jeg kan ha det på en eventuelt nr 11. 

I 2018 var jeg gjestesnapper på Hverdagsskeiv, jeg var på et arrangement hvor jeg snakket litt om mine erfaringer og noen utfordringer. Denne våren i 2019 tror jeg kan bli spennende! Det er mye skole og fag, det er praksis, som jeg gleder meg veldig mye til. Jeg skrev i fjor om at jeg strøk på en eksamen, to ganger. Og at det er greit å stryke, og at man må tørre å være mer ærlig rundt det. Hvis ikke får man ikke hjelp. Det resulterte i at jeg bestod og fikk en C, noe jeg er veldig fornøyd med. Å gå fra stryk til C. Jeg kunne kanskje klart en B, men jeg tenker at jeg ikke dveler mer med den karakteren nå. Jeg er veldig fornøyd. 

Nå bor jeg også på Jessheim. – Det er en grunn til at jeg skal bli minimalistisk. Egen leilighet er veldig digg, men den er bare 30kvm, så man må være smart i innredning og med hva man faktisk trenger. Når jeg er kommet skikkelig på plass, så kommer det bilder. 
Ellers har jeg laget meg selv budsjett, slik at jeg kan spare penger, og jeg skal bli flinkere på å gå enda mer. 

Jeg vil oppfordre alle til å prøve å bli mer positiv, hver mer hyggelig mot hverandre. Slik som Kongen sa i sin nyttårstale (den kan du se her). Hvis noe er skikkelig kjipt eller vanskelig, urettferdig, prøve å finne det lille positive i det, så tar ikke det negative over. Når du får 10 komplimenter, og 1 negativ tilbakemelding, så er det dessverre gjerne bare den ene negative kommentaren man husker best. Da vil jeg at du skal repetere de 10 positive til deg selv, slik at du husker de best!

Ellers vil jeg ønske alle et riktig godt nyttår i 2019! Send meg gjerne en melding om det er noe dere vil at jeg skal skrive om! 

0 kommentarer

Siste innlegg