Student + mat + økonomi = ? (del 2)

Dette blogginnlegget går til mine kjære medstudenter og andre studenter.  Til folk med mye penger og med lite penger. 

Ja, her kommer del 2! Du så på det andre innlegget hvor mye jeg fikk for billig penge. 

Her ser du at jeg har to svære poteter! De kalles for bakepotet. Jeg skal ha de til middag i dag. Jeg har vært på jobb, så da er det litt greit å ta noe enkelt. Dette er også en rett som tar litt tid å lage, men den lager seg selv. Så i mellomtiden kan man dusje, lese, henge på facebook eller spille Pokemòn i en times tid. 

Du gjør: 

Forvarm ovnen til 200 grader

Stikk små hull i poteten med en gaffel (ikke overdriv da.) 

Pakk poteten inn i folie og legg det på rist eller plate i ovnen i ca 1 time

 

Når det har gått en time, ta den ut, trykk litt på den, men forsiktig, den er varm. Hvis den gir etter, så er den ferdig. 

Lag et snitt i poteten, ta tak i den, og klem til. Da åpner den seg fin og flott. 

 

Hva kan du ha i poteten? Du kan ha smør, du kan ha kryddersmør du har laget selv /kjøpt. Du kan ha mais, rømme, skinke, du kan ha det du vil! Ingenting stopper deg! 

 

Selv har jeg litt mais, rømme, fetaost, pesto og kylling. 
Sist innlegg hadde jeg kyllingsuppe, og da kjøpte jeg en hel kylling. I dag bruker jeg den andre halvdelen til potetene. Jeg river det opp i mindre biter, tilsetter en god desj med pesto. Dette passer fint sammen med både mais, rømme og feta. Har jo tross alt to poteter, så her kan vi mikse litt. 

Lag alt klart på forhånd, rett etter at du har tatt poteten i ovnen. Da føles timen kanskje litt kortere? 🙂 

 

 

Håper det smaker!

 

0 kommentarer

Siste innlegg