Bibelprøve

I dag har vi hatt den “store bibelprøven”. Og det gikk som det gikk! Jeg vet ærlig talt ikke hvordan det gikk for min del.

BJ90EX5DhUk

Dette bildet er tatt i forkant av prøven

Det har gått mye i lesing til denne bibelprøven, og nå er det overstått. Nå venter man egentlig bare på resultatet. For de av dere som lurer på hva denne prøven er, så er det den som avgjør om man kan få mappevudering eller må ta enkeltemne-eksamen. 

Bestått = Mappevudering

Ikke bestått = enkelt emne.

 

Etter prøven dro vi til to moskeèr i Oslo, World Islamic Mission (WIM) og Islamic Cultural Center (ICC). Begge deler var en fantastisk flott opplevelse. Hos WIM fikk vi se flott arkitektur og flotte detaljer inne i moskeen, vi hørte mye om kulturen, om hva de forskjellige tingene betydde. 
Hos ICC hørte vi litt mer om det å være muslim i Norge. Og vi fikk høre mye bra, noe sjokkerende og noe som tyder på at Norge har vært litt i utvikling siste 20 årene når det kommer til annen etisk bakgrunn og religion. Noe av det jeg syns var dritkult, var at hun ene jeg har blitt kjent med på MF, som er helt fantastisk kul, hun var i ICC. Det var helt fantastisk, DU er helt fantastisk! 

Jeg syntes det var gøy og spennende å besøke moskeène og følte at jeg lærte noe, fikk sett ting fra et annet ståsted, og det er viktig å ta med seg videre i livet. Jeg mener absolutt dette var en tur som er bra å ha i “bagasjen” med seg videre i livet.


WIM

Nå som denne prøven er over, så er det nå vi føler at vi først er i gang. Vi fikk beskjed om å dra å spise kebab, så da dro vi en gjeng på ca 15 stk for å spise kebab. Det ble brått kø der kan man si!


Kebab-middag på Grønland

 

Så nå er vi klar for å fortsette hverdagen! 

0 kommentarer

Siste innlegg